Handelsbetingelser hos Bryghuset Møn ApS

Generelle oplysninger
Bryghuset Møn ApS
Kostervej 35
4780 Stege
CVR nr.: 34802432
Telefon: 55 81 20 00
E-mail: info@bryghusetmoen.dk

Priser
Hos Bryghuset Møn ApS er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling
Bryghuset Møn ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal og MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK/danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Levering
Bryghuset Møn ApS tilstræber at afsende ordrer indgået inden kl. 12 samme dag, ordrer herefter sendes efterfølgende hverdag.

Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.

Dine varer sendes med Danske Fragt.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Din ordre vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.

Der kan i særlige tilfælde forekomme afvigelser i forhold til vores normale leveringstid. Det kan være tilfældet ved køb af varer ved højtider som Jul og Påske, samt ved særligt store ordrer.

Levering af dine varer anses for sket, når du har fået varen udleveret. Er du ikke hjemme, anses levering for sket, når fragtmanden har stillet varen på det anviste sted, som du selv har angivet ved bestilling – men som udgangspunkt ved hoveddøren. Varen leveres i dette tilfælde uden kvittering og du bærer selv ansvaret for varen. Varen leveres til din hoveddør med en af de på købstidspunktet gældende leverandører – også i etageejendomme, hvis adgang til opgangen er muligt. Her skal du selv sørge for at have en nøgleaftale med det fragtfirma, du har ønsket, skal levere din ordre.

 

Det er kundens ansvar at sikre, at den oplyste leveringsadresse er korrekt og fuldstændig. Hvis fragtmanden forgæves har forsøgt levering på den af kunden angivne adresse, og dette skyldes fejlagtige eller ufuldstændige adresseoplysninger, pålægges kunden et gebyr på 95 DKK for omdirigering eller genlevering til den korrekte adresse.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten gælder ikke fejl eller skader opstået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Bryghuset Møn ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:

Bryghuset Møn ApS
Kostervej 35
4780 Stege
E-mail: info@bryghusetmoen.dk

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg. nr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag:
– Hvor du modtager ordren.

– Hvor du får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men som leveres enkeltvis eller af flere omgange.

– Hvor du får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele. 

– Hvor du får den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes senest 14 dage efter købet, hvorefter varen skal returneres til Bryghuset Møn senest 14 dage herefter.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@bryghusetmoen.dk.

I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du sende varen til:

Bryghuset Møn ApS
Kostervej 35
4780 Stege

Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.

– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.

– Varer, hvor plomberingen er brudt.

– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.

– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.

– Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.

– Aftaler indgået på offentlig auktion.

– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret.
Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller følgeseddel, hvoraf afsender og pakkens indhold tydeligt fremgår.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering, og til vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Varens stand ved returnering
Du hæfter alene for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet af returneringen.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes dette købs-beløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Alkohol
Personer under 18 år kan ikke købe alkohol over 6%. Alderen valideres med MitID i kassen. Det er muligt for alle aldre at købe fra vores øvrige sortiment af ikke-alkoholiske varer.

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Bryghuset Møn ApS. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder
Såfremt en tvist opstår som ikke kan løses mellem kunden og Bryghuset Møn ApS, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail-adresse: info@bryghusetmoen.dk